چرا تبلیغات اپلکیشن

استراتژی تبلیغات درون برنامه‌ای کاملاً وابسته به فاکتورهایی است که برند شما را احاطه کرده است. مانند مخاطبین هدف شما و یا اهدافی که برای کمپین خود با توجه به آگاهی از برند در نظر می‌گیرید. برای بررسی میزان تأثیر فاکتورهای مختلف و میزان اثربخشی تبلیغات بهترین روش، راه‌اندازی کمپین به‌صورت آزمایشی است تا بتوانید بهینه‌ترین تبلیغات را داشته باشید و نتیجه آن را هم در کسب‌وکار خود ببینید. قبل از شروع بهینه‌سازی کمپین بهتر است با توجه به گزینه‌های موفق کمپین‌های تبلیغات درون برنامه‌ای نکاتی برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کمپین را باهم بررسی کنیم.

تبلیغات درون برنامه‌ای یا درون اپلیکیشنی (in app advertising) چیست؟

همان‌طور که از نام آن مشخص است، تبلیغات درون برنامه‌ای، تبلیغاتی است که درون اپلیکیشن‌های موبایلی به مخاطب نمایش داده می‌شود. تبلیغات درون برنامه‌ای یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغات برای معرفی اپلیکیشن و جذب کاربران جدید است.

مقایسه استفاده کاربران از وب در موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل
استفاده از اپلیکیشن‌ها هرروز توجه کاربران را بیشتر جلب می‌کند. طبق آمار eMarketer بیش از 25% زمانی که کاربران برای استفاده از مدیا صرف می‌کنند و 89 درصد کل زمان استفاده از موبایل به اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد. بااین‌حال هنوز اختلاف زیادی بین زمانی که کاربران در اپلیکیشن‌ها هستند و میزان توجه به تبلیغات درون اپلیکیشنی وجود دارد و پتانسیل‌های بسیاری برای رشد تبلیغات درون اپلیکیشنی وجود دارد.
ازجمله مزایای تبلیغات درون برنامه‌ای مشخص کردن ویژگی‌های مخاطبینی است که هدف شما هستند و می‌خواهید در معرض تبلیغ شما قرار بگیرند. هم‌چنین تبلیغات درون برنامه‌ای در مقایسه با تبلیغات وب موبایلی، راه‌حل بهتری برای جلب‌توجه داوطلبانه مخاطبین ارائه می‌دهد.
اپلیکیشن‌های موبایل در مقایسه با وب موبایلی دنیای به‌مراتب جذاب‌تری برای کاربران فراهم می‌کنند. درنتیجه فضای درون اپلیکیشنی برای جذب و جلب‌توجه کاربران به تبلیغات نیز مناسب‌تر است.
موبایل، برخلاف دسکتاپ و کامپیوترها اغلب فقط توسط یک نفر استفاده می‌شوند. بنابراین رفتار کاربران در اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار به عادات و زندگی شخصی آن فرد نزدیک است و بهترین راه شناخت صحیح مخاطب و درنتیجه تبلیغات اثرگذار است.
در جدول زیر تفاوت‌های ساختاری بین اپلیکیشن و وب‌سایت بررسی‌شده است.

هدف‌گذاری دقیق (targeting) در تبلیغات هدف گذاری دقیق در تبلیغات
اطلاعاتی که با بررسی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌شود، داده‌های ارزشمندی است که بر اساس آن می‌توان برای هر تبلیغ بهترین مخاطب را انتخاب کرد و تبلیغی کاملاً مرتبط به او نمایش داد. این مرتبط بودن تبلیغ باعث می‌شود، که کاربر تجربه خوبی از دیدن تبلیغات داشته باشد و نه‌تنها احساس بدی نداشته باشد بلکه به تبلیغات توجه کند و conversion اتفاق بیفتد. همچنین در تبلیغات درون اپلیکیشنی تبلیغ دهندگان می‌توانند بر اساس لوکیشن و مکان کاربران تبلیغات را نمایش دهند.

معرفی ۴ نوع از انواع تبلیغات موبایلی
در اپلیکیشن‌ها امکان ایجاد فضای تعاملی مناسبی برای انواع تبلیغات وجود دارد. بر این اساس تبلیغات می‌تواند به صورتی در اپلیکیشن جای گیرد که به‌صورت پیشنهاد برای کاربر مطرح شود و یا اینکه کاربر خود دیدن تبلیغ را انتخاب کند و این باعث ارتقای تجربه کاربری و رضایت کاربران می‌شود. با توجه به تنوع در فرمت‌های تبلیغات موبایلی تپسل متناسب با اپلیکیشن ناشر تبلیغات، از فرمت‌های متفاوتی برای تبلیغات درون اپلیکیشنی استفاده می‌کند.